Toate produsele vândute pe site sunt noi și vin în ambalaje originale, cu excepția celor resigilate. Produsele beneficiază de garanție conform legii și politicilor comerciale ale producătorilor și distribuitorilor. Garanția produselor comercializate de 1 Ekoinstal Solar SRL este oferită de service-urile autorizate ale distribuitorilor sau producătorilor, iar produsele trebuie trimise direct către centrele de service autorizate menționate în certificatul de garanție.
Cadrul legislativ
Potrivit O.U.G. nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri: Articolul 9 Răspunderea vânzătorului (1) Vânzătorul răspunde faţă de consumator pentru orice neconformitate care există în momentul livrării bunurilor şi care este constatată în termen de doi ani de la data respectivă. (2) Fără a aduce atingere prevederilor art. 6 alin. (3), prevederile alin. (1) se aplică, de asemenea, bunurilor cu elemente digitale. (3) În cazul bunurilor cu elemente digitale pentru care contractul de vânzare prevede furnizarea continuă de conţinut digital sau de servicii digitale pentru o anumită perioadă, vânzătorul răspunde, de asemenea, pentru orice neconformitate a conţinutului digital sau a serviciului digital care intervine sau este constatată în termen de doi ani de la momentul livrării bunurilor cu elemente digitale pentru produse cu durată medie de utilizare de până la cinci ani, respectiv în termen de cinci ani de la data respectivă pentru produse cu durată medie de utilizare de peste cinci ani. (4) În cazul în care contractul prevede furnizarea continuă pentru o perioadă de peste cinci ani, vânzătorul răspunde pentru orice neconformitate a conţinutului digital sau a serviciului digital care intervine sau este constatată pe parcursul perioadei în care conţinutul digital sau serviciul digital trebuie să fie furnizat conform contractului de vânzare. (5) În cazul produselor de ocazie, consumatorul şi vânzătorul pot conveni asupra unor condiţii contractuale sau acorduri având o perioadă de răspundere contractuală sau un termen de prescripţie mai scurtă decât cele prevăzute la alin. (1)-(4), cu condiţia ca astfel de perioade ori termene mai scurte să aibă o durată de minimum un an de la data livrării bunului. Articolul 11 Măsurile corective în caz de neconformitate (1) În caz de neconformitate, consumatorul are dreptul de a beneficia de aducerea în conformitate a bunurilor, de a beneficia de o reducere proporţională a preţului sau de a obţine încetarea contractului în condiţiile prevăzute la prezentul articol. (2) Pentru ca bunurile să fie aduse în conformitate, consumatorul poate opta între reparaţie şi înlocuire, cu excepţia cazului în care măsura corectivă aleasă ar fi imposibilă sau, în comparaţie cu cealaltă măsură corectivă disponibilă, ar impune vânzătorului costuri care ar fi disproporţionate, luând în considerare toate circumstanţele, inclusiv următoarele: a) valoarea bunurilor în cazul în care nu ar fi existat neconformitatea; b) gravitatea neconformităţii; sau c) dacă măsura corectivă alternativă ar putea fi executată fără vreun inconvenient semnificativ pentru consumator. (3) Vânzătorul poate refuza să aducă în conformitate bunurile dacă reparaţia sau înlocuirea este imposibilă sau i-ar impune costuri care ar fi disproporţionate, luând în considerare toate circumstanţele, inclusiv cele prevăzute la alin. (2) lit. a) şi b). (4) Consumatorul are dreptul fie să obţină o reducere proporţională a preţului în conformitate cu art. 13, fie să obţină încetarea contractului de vânzare în conformitate cu art. 14, în oricare dintre următoarele cazuri: a) vânzătorul nu a finalizat reparaţia sau înlocuirea potrivit prevederilor art. 12 alin. (2) - (4) sau vânzătorul a refuzat să aducă în conformitate bunurile potrivit prevederilor alin. (3); b) se constată o neconformitate, în pofida eforturilor vânzătorului de a o remedia; c) neconformitatea este de o asemenea gravitate încât justifică o reducere de preţ sau dreptul la încetarea imediată a contractului de vânzare; d) vânzătorul a declarat că nu va aduce bunurile în conformitate într-un termen rezonabil sau fără inconveniente semnificative pentru consumator ori acest lucru reiese clar din circumstanţele cazului. (5) Consumatorul nu are dreptul de a obţine încetarea contractului dacă neconformitatea este minoră. Sarcina probei cu privire la caracterul minor al neconformităţii îi revine vânzătorului. (6) Consumatorul are dreptul de a suspenda plata unei părţi restante din preţul bunurilor sau a unei părţi a acesteia până în momentul în care vânzătorul îşi va fi îndeplinit obligaţiile care îi revin în temeiul prezentei ordonanţe de urgenţă. (7) Consumatorii pot să opteze pentru o anumită măsură corectivă în cazul în care neconformitatea bunurilor este constatată la scurt timp după livrare, fără a depăşi 30 de zile calendaristice. (8) După expirarea termenului prevăzut la art. 9 alin. (1), consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea bunurilor care nu pot fi folosite în scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse apărute în cadrul duratei medii de utilizare, în condiţiile legii. Articolul 12 Repararea sau înlocuirea bunurilor (1) Reparaţiile sau înlocuirile se efectuează cu respectarea următoarelor condiţii: a) fără costuri; b) într-un termen rezonabil care nu poate depăşi 15 zile calendaristice din momentul în care vânzătorul a fost informat de către consumator cu privire la neconformitate şi care este stabilit de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura şi complexitatea bunurilor, natura şi gravitatea neconformităţii şi efortul necesar pentru finalizarea reparaţiei sau înlocuirii; c) fără vreun inconvenient semnificativ pentru consumator, ţinând seama de natura bunurilor şi de scopul pentru care consumatorul a solicitat bunurile în cauză. (2) În cazul în care neconformitatea urmează să fie remediată prin repararea sau înlocuirea bunurilor, consumatorul pune bunurile la dispoziţia vânzătorului. (3) Vânzătorul preia bunurile înlocuite pe propria cheltuială. (4) În cazul în care o reparaţie necesită demontarea bunurilor care au fost instalate într-un mod compatibil cu natura şi cu destinaţia lor, înainte ca neconformitatea să fie constatată, sau în cazul în care bunurile respective urmează să fie înlocuite, obligaţia de a repara sau înlocui bunurile include demontarea bunurilor neconforme şi instalarea bunurilor de înlocuire sau a bunurilor reparate sau suportarea costurilor aferente demontării şi instalării. (5) Consumatorul nu este obligat să plătească pentru utilizarea normală a bunurilor înlocuite în perioada care a precedat înlocuirea acestora. (6) În cazul în care neconformitatea este remediată prin reparaţie, termenele prevăzute la art. 9 se prelungesc cu timpul de nefuncţionare a bunului, din momentul la care a fost adusă la cunoştinţa vânzătorului lipsa de conformitate până la predarea efectivă a bunului în stare de utilizare normală către consumator. (7) În cazul în care neconformitatea este remediată prin înlocuire, pentru bunurile care înlocuiesc bunurile neconforme, termenele prevăzute la art. 9 încep să curgă de la data înlocuirii
Garanția unui produs se pierde în următoarele situații:
Defecțiuni cauzate de transport, manipulare, depozitare, instalare sau utilizare necorespunzătoare a produsului;
Deteriorări termice, mecanice sau fizice cauzate de incendii, accidente, neglijență, contact cu lichide, abur sau umiditate excesivă, praf în exces, arsuri, crăpături, componente electronice deteriorate sau îndoite, mufe și pini îndoiți, rupți sau arși;
Intervenții efectuate de persoane neautorizate de vânzător, furnizor, importator sau producător;
Lipsa sau deteriorarea sigiliilor, seriilor de fabricație ori altor însemne de pe produs, pierderea certificatului de garanție sau a actului de achiziție;
Folosirea produsului în alt scop decât cel pentru care a fost conceput sau fără a respecta instrucțiunile din manual ori cu accesorii sau consumabile neoriginale;
Modificări în certificatul de garanție fără semnătura și ștampila corespunzătoare.
Procedura pentru repararea unui produs în garanție: Dacă produsul defect este încă în garanție și nu s-au încălcat condițiile de mai sus, trebuie să contactați service-ul specificat pe certificatul de garanție al producătorului (de exemplu, Ariston, Motan, Ferroli etc.). Durata reparației poate varia în funcție de defect și de disponibilitatea pieselor. IMPORTANT: Doar dacă ești informat (prin e-mail sau telefon) că produsul trebuie trimis la sediul 1 Ekoinstal Solar SRL, contactează reprezentanții companiei utilizând datele afișate pe site.